Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. april 2019

Et spørgsmål om stære

Midt om vinteren kan man ofte opleve solsortens fine, svage subsang fra inde midt i en lav busk, men gør stære også det?

I dag stod jeg neden for den stolpe, vi har sat op i haven, for at stærenes kan komme på afstand af mursejlernes på huset. Og pludselig kunne jeg høre stæren snakke lige så stille med sig selv - går jeg ud fra - inde fra kassen, længe. Senere på dagen var der pludselig vældig kommers i den samme kasse med ind imellem vinger, der baskede op inden for hullet, og efter nogen tid kom hele to stære ud højt skræppende. Jeg går ud fra at arvefølgen nu er næsten sikret. Det var så også nyt for mig at det foregår i kassen. Jeg filmede det, men kan desværre ikke finde ud af at få filmen fra kameraet til pc-en. Men vores trofaste han-stær sidder her ovenpå kassen og synger.

Inger


Foto: Inger Lund

De senest indberettede arter i Naturbasen: