Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. maj 2019

Mariehøneedderkopper ved Højkol?

Hej F&Ner!

Jeg har flere år drømt om at finde en mariehøneedderkoppehan. Flere år i træk var jeg bare for langsom i optrækket.

Sidste år tog vi til Holmsø Hede og FANDT faktisk et spind (tæt på vårkobjælderne), hvor den var fotograferet dagen før. Jeg har et billede af de yderste fodled, for det var ALT, hvad han lod komme til syne. (Det var blæsevejr).

I går så jeg fotos på facebook. Fandt ud af, at jeg igen er for sløv (de har åbenbart været fremme et par uger! :o )

Jeg VIL nå det, og tænkte Mols i weekenden, men vejret bliver elendigt. Nu i aften er måske bedste chance. Jeg KUNNE køre til Højkol tæt på Silkeborg, når jeg får fri klokken fire. Men... jeg kender ikke lokaliteten. Mon nogen, der kender stedet kunne hjælpe med en cirkel eller prik på et kort?

På forhånd tusind tak.

Mette

De senest indberettede arter i Naturbasen: