Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. juli 2019

Bestemmelse af Frøer/tudse - 1 af 2

Hej frø- og tudsekyndige

Da jeg var ude med hunden her til aften, så jeg at rundt om højen i nærheden af, hvor jeg bor, ligger der nok min. 20 døde frøer/tudser. Jeg vedhæfter et billede af en død voksen frø/tudse.

Jeg ved ikke, om det er gående, løbende eller cyklister der træder på dem, rammer dem. Tænkte også på om det kunne være en ræv eller hund, der havde bidt i dem. De har været der de sidste dage. Her til aften var antallet dog meget større, og måske skyldes det at en bred plæneklipper havde være rundt om højen, og desværre også mejet 2 smukke blomstrende Moskuskatost ned som vi alle gik og glædede os. Jeg tror, der gøres klar til et løb i området, men jeg tænker også på, hvor mange padder, der risikerer at gå til.

Er frøer/tudse beskyttet?

Håber meget I kan hjælpe med arten på den døde voksne frø, for jeg vil kontakte kommunen, for at høre om hensynet til planter, sommerfugle og padder, f.eks. er tilstrækkeligt.

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

Venlig hilsen Mette


Foto: Mette T. Madsen - art død tudse/frø

De senest indberettede arter i Naturbasen: