Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

7. august 2019

Flagermus i Nørresundby

Jeg har noteret mig at der ikke er nogle observationer af flagermus i Nørresundby (Nordjylland). Undertegnede har nu siden maj 2018 næsten hver aften (i sommerhalvåret, selvfølgelig) set en mindre flok flyve i og ved Skanseparken, og i den gade hvor jeg bor, der ligger i tilknytning til parken.

- Jeg kan IKKE afgøre hvilken/hvilke art/arter det drejer sig om, da jeg kun har set dem flyve rundt. De virker ret små.

Jeg har IKKE nogle "fede billeder", men der ligger en række korte videoer på YouTube af dem, kvaliteten er yderst middelmådig, men man kan sagtens se dem.

- Det bedste sted at se dem er ved "Den Store Græsplæne" i parken, og flere gæster på aftentur har vist sig at vide at de er der :) Jeg opdagede dem som nævnt i maj 2018.

- Et par link til film af flagermusene på YouTube (der er en del flere):

Fra 25-07-2019 omkring 22.30, hidtil bedste kvalitet med nyt kamera:

www.youtube.com/watch...

En af de første jeg optog, fra 20-05-2018:

www.youtube.com/watch...

- Igen skal jeg beklage den ikke for gode kvalitet, men de er gode nok som dokumnetation :)

Med Venlig Hilsen,

Lars Braad Andersen


De senest indberettede arter i Naturbasen: