Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. oktober 2019

Hvilken rørhat

Hej

jeg er for nylig kommet på svampeatlas og jeg er vild med appen der hører til, hjemmesiden svampe.databasen.dk, processen omkring kvalitetssikringen og den som oftest hurtige hjælp til identificering der af virkelige dygtige folk med hjælpsomme kommentarer og spørgsmål til fundene (i hvert fald min oplevelse indtil nu).

Derfor er jeg også lidt i tvivl om jeg skal forstyrre flere med et af en rørhat jeg gjorde i dag, som er beskrevet her på Svampeatlas?

svampe.databasen.org...10058770

Torbjørn Borgen og Jens H. Petersen siger der at den er for gammel og/eller rådden(?) til at artsbestemme, og det har de vel ret i?

Jeg har ærligt talt ikke forstand på rørhatte, men jeg synes ikke umiddelbart den visuelt ligner andre rørhatte-arter jeg ser billeder af på Svampeatlas.

- Derfor bliver jeg alligevel lidt nysgerrig efter at forstå hvad det overhovedet kunne være for en art?

Er der nogen bud - også selv om de ikke er sikre?

De senest indberettede arter i Naturbasen: