Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

25. januar 2020

Død kumquat?

Hej

Jeg ved ikke helt om mit spørgsmål passer ind her, men jeg prøver alligevel. Jeg fik en kumquat plante sidste forår, som har klaret sig rigtig godt på min meget solrige altan. Der kom massere af frugter. Helt ind til november så havde den det helt fint. Jeg tog ud at rejse i hele december og da jeg kom hjem så var den død. Mine roommates havde vandet den for meget først, og så stoppet med at vande den. Jeg troede, at den var død men gav den alligevel lidt vand. NU er der så begyndt at vokse en lille gren ud fra midt på "stammen". Den gren er helt grøn og fin, men den vokser fra midten. Skal jeg klippe alt de visne grene og blade af fra toppen, for at få den til at gro bedre? Jeg vil dog gerne have den til at gro i toppen igen, så skal jeg bare klippe meget ned på alt det visne og den nye grønne gren væk? Eller skal jeg bare lade alt være og håbe på at den overlever.



Foto: Sofie Hvass

De senest indberettede arter i Naturbasen: