Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. marts 2020

"Blondine"- guide til diaskopiering? og billedbehandling

Jeg sidder i "corona-læ" med hold i ryggen og har kastet mig over at starte på at scanne dias fra et godt og langt liv i naturen, der her givet rigtigt mange gode oplevelser - OG dias.

Jeg er ved at kaste håndklædet i ringen og flere tusinde dias i skraldespanden. Hvis der er en eller anden, der kan kaste en redningskrans ud til mig i min kval, vil jeg være taknemmelig. Det kan være henvisning til et website, hvor man kan tilegne sig viden om scanning og lettere redigering og pakning af filer, så de kan sendes med mail.

Jeg er blondine, men det ses nu ikke længere på grund af grå manke.

Efter et par dage i corona-læ er jeg kommet så vidt, at jeg forstår, hvad man mener med TIFF, RAW, JPG, PDS og RBG/8 handler om.

Kors - at sætte sig ind i artsgruppen Star - vegetativt - er da det rene vand ved siden af de her vanskeligheder.

Mvh Lis


Foto: Blomst,som det har taget mig tre dage at scanne

De senest indberettede arter i Naturbasen: