Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. juni 2008

Ringsted Haslev hvilken fugl er det?

Hej

Jeg har netop været på besøg hos nogle venner i omegnen af Ringsted nærmere haslev. De har boet i dette hus de sidste 4 år men i år har de bemærket af især om natten sidder der en fugl i en af træerne der omgiver huset. Den har et meget skingert skrig som den udstøder ca. hvert 10 sekunde i flere timen igennem natten. Vi har været ud for at se om vi kunne for øje på den, men det er ikke lykkedes at se den, andet end på et tidspunkt hvor den fløj væk om natten, den så rimelig stor ud, ala en and, jeg synes jeg fornemmede en lidt lang hals og lidt stor krop, men vingerne var ikke umiddelbart større end en ands. Vi har bemærket at den er helt alene og nogen gang kan vi langt væk høre at den for svar fra en lignende fugl. Vi kan ikke rigtig komme det nærmere, andet end at det er første gang de har bemærket den, og jeg har hørt 100 vis af fugle lyde, men dog aldrig en som den. Har i nogen anelse om hvad det kan være?

De senest indberettede arter i Naturbasen: