Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. april 2020

Hvilket insekt stikker/bider?

Hej derude

Jeg er i løbet af de seneste 14 dage blevet stukket/bidt på benene (fra anklen og op til knæet på begge ben), hvilket nu er begyndt at brede sig lidt så jeg de seneste dage har fået et par bid/stik på lårene og et par stykke på maven. I alt er det cirka 2-4 stik/bid i døgnet. (De opstår i løbet af hele dagen).

Biddene er på størrelse med en bums/vand vorte og man kan prikke lidt væske ud af den. Nogle af biddene er lidt vabellignende på spidsen (sådan lidt gennemsigtig i huden). De klør på samme måde som et myggestik, så hvis man strejfer stikket begynder det at klø til jeg har kløet hul og så kan det klø igen et par dage efter ved samme stik.

Jeg bor sammen med min kæreste, som ikke har fået nogle bid/stik. Han fik dog to lignende i går. (Men vi kan ikke helt se om det er det samme - det kan jo sagtens også være noget andet..)

Vi har undersøgt sengen, under og omkring for væggelus, men kan ikke finde noget og kender ingen der har haft det. Vi har ingen dyr og kender umiddelbart ingen som har haft fnat. Vi har heller ikke set/hørt nogen myg.

Det er umiddelbart hvad vi kan komme i tanke om, der kan være årsag og håber

derfor der sidder nogle mere insektkyndige her på siden. Og spørg endelig hvis ikke informationen er tilstrækkelig.

Mvh. hilsen Maria

De senest indberettede arter i Naturbasen: