Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. april 2020

Bog om måger

Jeg har hele mit liv været i den situation at jeg har måger omkring mig, i luften, på havnen ved stranden osv. Fugle i felten viser oversiden af mågerne men jeg mangler noget der viser undersiden af deres flotte fjerdragt. Nogen der kender en bog der viser deres underside. Mågerne, de glubste bæster er jo fantastisk flotte fugle og det at se en måge på himlen kan jeg finde lidt svært at artsbestemme, mange af dem er jo tre år om at blive udfarvet.

Lidt sjovt jeg lige kommer efter det, har haft dem omkring mig hele livet. En barndoms ven og jeg løb ud og fik flokke af måger siddende på revlen ud for Elling Å og der var altid nogle over mættede som ikke kunne lette. Skal lige huske at fortælle en svartbag er en ordentlig krabat at hente hjem til sommerhuset, for lige at have den i bur til dagen efter hvor den har fordøjet og så igen kan flyve, ja man var 12 år gammel og det kostede adskillige plastre.

Nå men en bog om danske måger, her googlet men kan ikke finde noget.

Venligst Bent.

De senest indberettede arter i Naturbasen: