Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. april 2020

Stort sort kattedyr?

Jeg har igennem længere tid jævnligt set et større sort/mørkt kattedyr på min grund.

Den dukker frem lige når det begynder at blive mørkt, og størrelsmæssigt snakker vi en mellemting imellem en husky of en schæferhund, så den er pænt stor.

Det irriterer mig grænseløst at jeg ikke kan få et ordentligt billede af den på mine vildtkameraer, ved ikke om de har problemer med at registrere sorte dyr i mørke?

Jeg er 100 procent sikker på det er et kattedyr, både jeg og min kone har set den. Den er sky af helvedes til, og jeg har overrasket den en gang da jeg så den inde fra vores stue på marken, jeg skyndte mig at rende ud og var ca 50 meter fra den inden den så mig og løb væk.

Jeg har et enkelt billede af den fra mit vildtkamera som jeg tror er et tilfælde da den er langt væk fra kameraet.

Hvis i zoomer ind øverst til højre imellem de to træer, lige ud for vindmøllen, så går den der.

Jeg ved godt det er et mega dårligt billede, men jeg synes tydeligt man kan se at det er et kattedyr, eller er det bare mig?


Foto: Simon Welsyng

De senest indberettede arter i Naturbasen: