Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. maj 2020

Kan solsorten klare reddepasning alene, uden hannen hjælp ?

Hej alle :)

Jeg er ingen stor fuglekender, hvilket nok også vil give dig til udtryk i mit spørgsmål.

Men jeg har tabt hjertet til en solsort der ligger på æg., det der bekymre mig og mit spørgsmål går på er ; at det lader til at hun er alene om reden, altså ingen han der hjælper til - så hun forlader reden kort et par gange om dagen for at finde føde ( regnorm) - vil hun ku klare sig alene gennem hele processen ? Reden er godt skjult et sikkert sted, hvor katte o lign sjældent kommer, så den bekymrer er ikk Så Stor., men hvad når æggene klækker, vil hun alene ku skaffe føde til sig selv og unger ?

Jeg ved godt naturen går sin gang, men Har man dyrehjerte, taber man det let til de små væsener.

Jeg har sat lidt vand, solsikkekerner og en fuglekugle op til hende, i håb om hun ku blive tæt ved reden og lette hendes adgang til føde , om hun tager det ved jeg endnu ikke - da jeg vil forstyrre/ blande mig absolut mindst mulig.

Håber nogen kan afhjælpe min bekymring for denne lille fulg :)

Ønsker alle en dejlig Søndag.

Mvh Ditte.

De senest indberettede arter i Naturbasen: