Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. juli 2008

lille historie tam krage

hej

ville bare dele en lille historie med jer.

fredag d.25-5-08 besøger jeg en kolegga

finder ham i baghaven hvor han er igang med at fodre en lille grå krage der i for tidlig alder er faldet ud af redden. og ligger i et hegn hvor den sidder fast og er hjælpeløs. han får den fri og fodre den men kan ikke hjælpe mere da han og konen skulle afsted hele weekende. og da de selv har 5 katte ville den hurtigt blive katte føde hvis jeg ikke tog den med hjem. så det gjorde jeg hvorefter jeg har fået en hel tam grå krage.

det er et utroligt sjovt, underholdende, nysgerrig, kærligt, frækt, klogt, dyr man ikke andet kan ede holde af. den spiser næsten alt.

den flyver selv op på hånden hovedet eller skulderen når man kommer. eller når jeg kalder kommer den for det meste også hvis den ikke lige er igang med noget mere spændene.

har den med på værkstedet når jeg er hjemme porten står åben så den kan flyve ud men fortrækker for det meste at være sammen med mig også når vi er i haven sammen.den kommer selv ind engang imellem når den savner selskab og gør alt for opmærksomhed ved at hive og bide i alt der ser spændende ud.

den stjæler alt og man skal være over den hvis jeg spiser hopper den op i sofaen og op på skulderen eller hånden hvor den prøver at stjæle ens mad.

søndag d. 6-7-08 fløj den for første gang uden for haven rundt om huset et par gange og over i et stort træ 50 meter væk. kaldte på nalle (fuglen) og den lettede fra træ toppen og landede på armen af mig. fed fornemmelse.

mandag d. 7-7-08 fløj han væk og kom ikke igen den dag.

tirsdag d. 8-7-08 var han der der jeg kom hjem igen og da han så mig fløj han ned og satte sig på skulderen igen.

bare en lille sjov historie jeg ville dele med jer her fra fyn

De senest indberettede arter i Naturbasen: