Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. maj 2020

Hvilken Græs fra markvej ved Grund...

Jeg var en tur ude at se på området ved byen Grund ved Grund Fjord for at se stedet, hvor Jens Christian Schou tidligere har fundet mange Vandaks m.m. Et hyggeligt lille sted, hvor folk har deres robåd liggende og sandsynligvis sejler en tur ud for at fiske enten i Grund Fjord eller længere ud i Randers Fjord...det er dog nok alt for tidligt med Vandaks som jeg kan læse først blomstrer tidligst juni og flere juli-August....og jeg så heller ikke noget, der lignede noget på vej...men nu er stedet kigget ud...og fremtidige ture vil komme på tale...

Men i nærheden er der et pumpehus og her gjorde vi lige holdt inden vi tog hjem igen...

Her fandt jeg denne græs....som stod langs en markvej ind til pumpehuset...den så ikke ud til at blomstre endnu..

Og jeg fandt den d. 25-5 2020...

Den var meget fin og smuk og har nu fået en grundig behandling...

Jeg tænker det kan være Gold Hejre....men da jeg ikke har undersøgt mere end et par få græsser, så vil det være sikrest at lægge den her på Forum...

Lægger 4 sammensatte billeder på..så ID ønskes meget gerne...

Venligst fra

Anita



Foto: Anita Thomhave Simonsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: