Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. juli 2008

Breton fandt solsorteunge - forældrefugle omkring !???

Jeg har lige bedt min Bretonhvalp aflevere "sin" pipfugl, som jeg jo måtte tage op, havde tyk gummihandske på. Forældefuglene "bor" her og vi har vandbassin, de er ikke særlig sky overfor os. Vi har mange solsorte!

Har sat den højt i sol, med lidt vand og græs omkring og åbent for .Den har ikke brækket noget synligt, men har meget korte halefjer.

Jeg har forleden haft en mågeunge ind og ud af min forretning i flere dage. Den hoppede rundt efter mig når jeg kaldte og ville ikke ud til forældrene. Jeg rørte/fodrede ikke, og efter 2 dage var den på vingerne med forældrene, og gav mig den flotteste flyveopvisning.

Med venlig hilsen

Zenna

Men det her er jo anderledes da jeg har haft den i hånden (handske) og den har været i munden på Bretonen, som vel instinktivt ved at den skal tage blødt på bytte.

Håber på svar - rejsesr på ferie i morgen, kan ikke have den. Hvad gør jeg?

De senest indberettede arter i Naturbasen: