Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. juni 2020

Mærkelig klat af blodig opkast

Håber I kan hjælpe mig . Fandt dette her i morges på en træstub jeg har i haven . Virkelig lidt skræmmende . Jeg har to katte , men ingen af de to har været ude siden i går . Så jo ud til noget opkast af en art . Min katte er 12 og 13 år . Sunde og har ikke haft noget . Da jeg ved der ikke var noget fra aften før , kattene er inde om natten og er kun i min indhegnet have. .

Jeg tog nogle billeder , og skyllede så det væk fra stubben . Vaskede den af med sæbe for en sikkeheds skyld . Det lignede noget med orm i . Lyserødt og klumpet . Vi har en del rotter i området og set en i haven . Mine katte har kun kort været på terrassen . Regn er de ikke glade for . Jo indekatte .

Nu er jeg jo interesseret i hvad det er . Underlig klat af noget lyserødt med en hinde af blod dryppende ned .

Har nogen her en anelse .

Mb

Vh Lone


Foto: Lone Henriksen

De senest indberettede arter i Naturbasen: