Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. juli 2020

Den der Brøndkarse....?

Ja, så må jeg vist til det. Brøndkarse fra Viemoserenden, Søhus 7/6. Jeg fik et eksemplar med hjem - i blomst - og næste gang, jeg kom forbi findestedet var de væk. Der kom skulper på mit eksemplar herhjemme, men om de nu er udviklet som de skal, ved jeg jo ikke. Den største målte jeg til 2 cm, de er 2 mm tykke. Frøenes mønster har jeg ikke mulighed for at vise, det er simpelthen for småt. Umiddelbart 1 række i hvert skulperum. Nu ville jeg selvfølgelig syntes det var det fedeste hvis det var Tykskulpet Brøndkarse, så jeg vil da ikke undlade at nævne hvad jeg har tænkt på: At hvis der kun skal være 1 række for tyndskulpet, skal der så ikke også kun være frøstole i den ene side af skulperummet? Eller sidder de under alle omstændigheder på skift, ene/anden side...? Jeg sender alt hvad jeg har, så det tager lige lidt tid. :-)

Mvh. Susanne


Foto: Susanne Nielsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: