Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. juli 2020

fra Rugård strand v. Djursland ?

Jeg ved ikke om det er denne her kategori eller det er Karplanter.....men prøver her...

Fundet v. Rugård strand vest for Tirstrup/syd for Grenå på Djursland....fundet som opskyl...og jeg så lignende stykker langs stranden....

Jeg har egentlig først tænkt at det var tang, men tror jeg har taget fejl...det må være en havplante......men jeg ved ikke noget om havplanter...så måske er der hjælp at hente her i dette forum...da den er fundet i vandet ved stranden...:-)

Jeg synes egentlig mest det ligner et blad ....men hele konsistensen...blød og slap og gummiagtig....minder mere om en vandplante....

og jeg tænker dens gren eller midter-rib..eller hvad det kaldes....med den lyserøde farve....måske er blevet farvet af et eller andet, da den lyserøde farve ikke er alle steder...

Så et hint til hvor den kan høre til vil også bare være fint....når man er helt på bar bund...så er det fint at få den i en eller anden brugbar kategorisering..

Jeg vedlægger 7 billeder af plantestykket, jeg fandt...

Mange venlige hilsener

Anita


Foto: Anita Thomhave Simonsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: