Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. juli 2020

En Engelskgræs ? vejkant...

Fundet ved græsrabat bag fortov tæt ved Fladbrovej....ikke langt fra Hornbæk enge...27-7 2020...

ikke en plante jeg har set før....men jeg kan få den til en Engelskgræs.....enten Strand-Engelskgræs eller Vej-Engelskgræs...

Jeg kan læse mig frem til at de ydre støtteblade er væsentlige for bestemmelsen...og hos Vej-Engelskgræs skal støttebladene være spidse, af længde med de indre...

Hos Strand-Engelskgræs skal de ydre støtteblade være brodspidsede, kortere end de indre....

Umiddelbart skal Strand-Engelskgræs være mere håret..

Men jeg er lidt i tvivl om man skal kunne se noget her på de billeder, jeg har taget ....jeg synes ikke det er nemt at se....

Planten er ikke langt fra hvor jeg bor, men vejret viser sig ikke så egnet til detaljefotografering.....så ifald det er nødvendigt, så vil jeg tage hen og nærfotografere den , når vejret igen er klart til det....

og gode råd, til hvad jeg skal gøre, er så hjerteligt velkomne...har selv tænkt på om jeg evt. skulle pille nogle små blomsterkroner af...om man man så bedre vil kunne se noget ?

Så evt. ID er meget velkomment....og gode råd, ifald ny fotografering er nødvendig...?

Lægger 6 billeder på....

mange venlige hilsener fra

Anita :-)


Foto: Anita Thomhave Simonsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: