Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. august 2020

Hvilke fugle?

Hej jeg var på tur I sagnlandet lejre for nyligt, og fik set 2 fugle jeg håber i kan hjælpe med, desværre uden billeder.

Fugl 1:

Den første er enten en træløber eller en spætmejse da den bevægede sig langs stammen på træet.

Er der en mulighed for den brunefarve men med sort "maske" eller har hukommelsen blandet fuglene sammen?

Da billederne af fuglene generelt viser spætmejsen med sort maske og træløberen med brune fjer.

Fugl 2:

Lys og mørkebrune vinger, formentlig også resten af kroppen, fløj ind i en hul gren. (Grenen har været et sted mellem 20 og 30 cm bred og jeg kunne ikke se hullet fra den vinkel jeg stod) Før den "dumpede" ned var der en oprørt skade der mens fuglen var inde i hullet hoppede rundt omkring grenen flere gange. Fuglen virkede til at være omkring samme størrelse som Skaden, måske lidt større måske lidt mindre.

Området var er en lille skov ud til et stort mark areal.

Jeg overvejer om det var en Ugle eller måske en høg af en slags.(tidspunkt har været først på efter middagen)

De senest indberettede arter i Naturbasen: