Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. august 2020

Kan dét have sin rigtighed ???

Jeg undres ... for jeg sidder her og er lidt småirriteret (indrømmet) ... og har lige brug for at høre nogens mening om flg.:

ER DET HELT OKAY, at en person fra kvalitetsudvalget - BARE uden videre kan/må gå ind og rette i en brugers indberetninger ??

(Ydermere er det blevet valideret - MED dén nye ændring)

Her mener jeg - altså både "emne" og antal ??

Det drejer sig om:

- fra "50 Dagsommerfugl ubest." (med undertekst - at der er mindst 50 - og flere forskellige)

- til "3 Nældens Takvinge" (fordi der er 3 på foto)

........... Tænker, at hvis det var ca. 1000 gæs, der stod inde på en mark - så er det da okay, at man indberetter med "1000 gås sp." - hvis der er flere forskellige - eller ikke kan se, hvilke det drejer sig om. (også hvis foto kun viser 300)

Mht sommerfuglene .... så må det da under alle omstændigheder vel være mere OK at indberette, at der var "mange" - end bare nøjes med de få, der nu vises på foto.

Jeg går ikke ud fra, at det kun er mig, der ikke har lyst til at fylde et helt SD-kort med "helt almindelige sommerfugle".

Synes det havde været mere rigtigt, hvis kvalitetsudvalget havde "skrevet" til mig forinden.

... Og ja, hvorfor gå så meget op i dét, Karen ?

Såmænd "bare" fordi, jeg gør mit bedste for at indberettet så korrekt som muligt af lidt af dét, jeg møder ude i naturen.

Håber noget orker at læse det hele - og meget gerne kommentere på, OM det er mig, der er gal på den.

ALTSÅ: Må kvalitetsudvalgets medlemmer UDEN VIDERE rette og ændre på vores indberetninger ?

Mvh Karen



Foto: Karen Thomsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: