Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. januar 2006

Betaling for foto



Forleden fik jeg en henvendelse fra ’Skövde Natur’ i Sverige – en lokal parallel til vores egen DOF Naturbutik. De havde set et af mine billedet af Amerikansk Pibeand, og ville gerne bruge det i en folder med tilhørende prisliste.

Jeg blev spurgt, om jeg skulle have betaling og i givet fald hvor meget. Jeg svarede at det ikke var så vigtigt for mig, men skulle det endelig være ville jeg sætte stor pris på et glas Hjortron (multebær) – som koster en mindre formue at købe her i Danmark (for en del år siden allerede på den dyre side af 100 kr for et beskedent glas).

De svarede at det muligvis var lidt problematisk – der var noget med at 2005-høsten ikke havde været formidabel og at varen vist var svær at opdrive i øjeblikket.

Så i dag, kom der pakkepost. Det viste sig at være hele 4 glas fornem Hjortronsylt, af bedste kvalitet! Og hvor det smager… Og ikke nok med det – glassene var emballeret med bl.a. et par Fjällräven-produkter. En fleecehue og en kvalitetsskjorte (desværre medium, hvilket min kone Anni dog ikke så det mindste problem i). Glæden var stor. (y)

Det nævnte flugtbillede af Amerikansk Pibeand er ikke lagt ind på hjemmesiden her, men det kunne naturligvis gøres ved lejlighed.

vh/Peter

De senest indberettede arter i Naturbasen: