Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. januar 2006

Hvilken fugl synger sådan?

Hørte en fugl i dag ved skov/mark/eng, og jeg er ikke så god til fuglestemmer.

Er der ikke en, der kan hjælpe mig på gled med nogle henvisninger til stemmer på en fugl, der siger noget lignende som det her:

6-8 gange den samme lyd, i helt jævn rytme, men lyden kan beskrives som fløjtende ti-ti, ti-ti, ti-ti, hvor afstanden i toner er en nedadgående terts og der er små intervaller imellem de enkelte ti-ti.(hvis der skulle være musikkyndige ornitologer på siden). Hele forløbet bliver gentaget med små intervaller.

Sikken en søforklaring ;-)

Håber,at nogle kan udrede det for mig.

I år har jeg nemlig tænkt mig, at nu skal det være lyv. Jeg vil ikke stå og lytte til alle skovens fugle uden at kende dem. For jeg kan næsten aldrig få øje på dem.

Kan jeg samtidigt få nogle friske bud på, hvad jeg kan forvente at finde af fugle i min lille skov og langs åen, som jeg har beskrevet på tråden om natuglen?

www.fugleognatur.dk...show_message

For så kan jeg aflytte min fugle CD og lære dem inden. Den er ikke meget bevendt efter en tur, hvis jeg ingen anelse har om, hvad jeg skal lytte efter.


De senest indberettede arter i Naturbasen: