Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. august 2008

Redemateriale fra hvilken fugl?

I februar byggede jeg to fuglekasser efter de anvisninger jeg har læst mig til. Den ene var grimmere end den anden. Så den grimmeste blev hængt op i et pæretræ på et sted hvor havens gæster ikke kunne falde i svime over den. Kort tid efter så jeg dog at naboens hvide kat havde anbragt sig for foden af træet med en afventende mine og et konstant blik på indflyvningshullet. jeg indså at der vist er for mange katte i området til at en blåmejse eller musvit ville bosætte sig i kassen. For leden dag lettede jeg lige på låget for at få bekræftet mine forventninger. Her så jeg en fin rede bygget af mos og foret med det fineste tynde lag lommeuld som enhver tørretumbler vil kunne levere. Den var relativ dyb 4-5 cm, men ingen spor af fjer eller dun. Hvilken fugl lavede disse forberedelser?

De senest indberettede arter i Naturbasen: