Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. august 2008

Objektiv til Canon 450d

Hej fotografer!

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg skal købe af objektiver til mit nye kamera (Canon eos 450d).

Her er en meget upræcis beskrivelse af de tre objektiver jeg gerne vil have:

Macro -til insekter især, gerne med så meget zoom som overhovedet muligt, så jeg kan få et lille insekt til at fylde hele billedet...

Tele -igen med så meget zoom som muligt, så jeg for eks. kan stå på en bakke, og plukke små dele af udsigten ud.

Vidvinkel -her ved jeg ikke hvad der er af muligheder, men vinklen går jeg ud fra er vigtig... skal bare have en standard.

Jeg har prøvet at læse mig frem til det bedste køb på nettet, men det forekommer mig helt umuligt... Der er en masse tal jeg ikke aner hvad er, og det kan være svært overhovedet at se om de er kompatible med mit kamera, eller kun de tidligere Canon. Er alle Canon-objektiver kompatible med alle deres kameraer?

-så vidt jeg kan læse er det ikke alle objektiver hvor autofokus fungerer?

Det var en del spørgsmål, håber nogen kan hjælpe mig :-)

De senest indberettede arter i Naturbasen: