Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. september 2008

Ukendt fugleunge.

Her igår morges da jeg var på vej i skole, fik jeg øje på en stor kat som havde gang i en "rimelig" stor fugleunge.

Jeg tog selvfølgelig den lille fyr med i skole i en papkasse, og ellers bare haft den til at gå herhjemme.

Jeg vil egentlig gerne vide hvad jeg kan gøre ved den, da jeg synes den oså skal have en chance.. (:

- Den kan ikke flyve, men tilgengæld har den nogle små sår under vingerne og lige ved nakken.. Men jeg tror den har det udemærket, den virker til at være lidt tilpas, da den putter på brystet af mig når jeg/vi ser fjernsyn ;)

- Jeg har givet den noget "kraftfoder" som jeg har most i noget vand og ellers forsøgt at give den.. Det skader vel ikke ?

- Jeg har lige lånt et billed fra et tidligere indlæg.. Det er fuldkommen magentil fugleunge..

M.v.h Karina og "Survivors" ;)


Foto: Willy Thygesen

De senest indberettede arter i Naturbasen: