Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. september 2008

Hvilken fugl?

Da jeg tidligere i dag var på gaden fandt jeg denne lille fugl på fortovet. Jeg var faktisk lige ved at træde på den. Den havde det ikke så godt, så jeg samlede den op og tog den med hjem. Den har fået lidt varme, og jeg stillede lidt vand og brød samt lidt brød opblødet i mælk til den. Nu her et par timer senere har den det tilsyneladende bedre, den er ihvertfald begyndt at flyve lidt rundt.

Den er ca. 6-7 cm fra næb til halespids, og jeg går ud fra at det er en mejse af en art. Den er lidt grønlig på ryg og grålig på bryst. Derudover har den en lille gul streg på hovedet. Jeg tror at det er en unge.

Hvilken art er der tale om, og er der nogen som har forslag til hvad jeg skal gøre ved den (foder, etc.) eller skal jeg bare lade den flyve ud ?


Foto: Stephen Fenstov

De senest indberettede arter i Naturbasen: