Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. marts 2006

Mystiske dyr

Det er muligt dette indlæg er på grænsen for hvad fugle og natur beskæftiger sig med, men nu prøver vi. Udover at være "rigtig" zoolog, er jeg også kryptozoolog, det vil sige jeg beskæftiger mig med mystiske dyr. Det er dyr, som optræder på steder, hvor de ikke burde befinde sig, fx løver, losser, pumaer eller andre store rovdyr i Danmark. Dyr der optræder lyslevende i områder hvor de efter sigende for længst er uddøde - fx Ulve i Danmark. Og endelig dyr der slet ikke burde eksistere - søslanger, havuhyrer og lignende "fabeldyr". Jeg har skrevet flere bøger om disse emner, og vil meget gerne høre fra folk, der mener at have set noget, der kan gå ind under de ovennævnte kategorier. Jeg har stor forståelse for, hvis man ikke vil have sin historie frem i et alt for bredt forum, men så er folk meget velkomne til at maile mig direkte.

Lars Thomas

De senest indberettede arter i Naturbasen: