Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. november 2008

Due i pleje

Har en due jeg plejer, brækket ben og vinge. Efter 3 uger er kan den nu flyve. Har så mange spørgsmål; Har den i lejl. i kæmpe kasse. Den kommer ud om natten men ind om dagen hvor jeg tager på arbejde. Er tempartursvingningerne godt eller skidt? En anden ting, næbben, synes den vokser nedad. Husker jeg rigtigt, noget om at de skal bruge den ellers vokser den galt???? What to do? Kan jeg file den eller klippe spidsen af eller vil den selv kunne slide den ned når den kommer ud? Hvad skal jeg passe på med? Hvorfor ses duer som skadedyr, er det en skrøne at de bærer rundt på en masse sygdomme??? Hvad for slags duer er det, det er en almindelig grå en... er det brevdue? Hvis jeg slipper den i baggården kommer den så tilbage hertil eller skal jeg slippe den i en park, fandt den på strøget i kbh.

De senest indberettede arter i Naturbasen: