Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. juni 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Edderkopper og andre spindlere -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Egon Krogsgaard
ukendt edderkop (Læst 786 gange) Postet d. 29-11-08 kl. 15:57
Jeg har en edderkop, som jeg har opformeret i store mængder i huset lige nu, men inden jeg fjerner dem alle igen, da de ikke længere skal bruges som foderdyr til nogle frøer, så vil jeg da godt vide, hvad det er for en art.

Hannerne og hunnerne kan sidde i samme spind uden problemer, så længe der ikke er knaphed på føde, ellers ryger hannen, ser det ud til. De bliver op til 1 cm i kroppen, når hunnen er fyldt med æg. Spindet ser ud til at være spundet lidt tilfældigt i flere retninger og lag. Jeg er absolut ikke kender ud i edderkopperne, så det kan sagtens være en velkendt art.

Her er det en normal udseende hun, nedenunder kommer hannen.

ukendt edderkop (Jeg har en edderkop, som jeg har opformeret i store mængder i huset lige nu, men inden jeg fjerner d)
Foto: Egon Krogsgaard
Klik på billedet for original størrelse (700 x 700)
Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#1 Kommentar postet d. 29-11-08 kl. 16:02. Emne: ukendt edderkop
Her er så hannen, med sin rødlige farve. De kan være mere rødlige end denne.

Jeg han flere billeder liggende, og jeg har så heller ikke fjernet dem endnu, så bedre billeder kan tages, bare ikke lige i dag.

ukendt edderkop (Her er så hannen, med sin rødlige farve. De kan være mere rødlige end denne.

Jeg han flere billed)
Egon Krogsgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 700)
Besvar | Kommentér

Erik Nielsen

Svaraktivitet:

(82)
#2 Svar postet d. 29-11-08 kl. 16:32. Emne: ukendt edderkop
Hej Egon,

Det ligner væksthusspinder - se linket HER. Det rodede spind laver de også.

Mvh. Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten DD Hansen

Svaraktivitet:

(436)
#3 Svar postet d. 29-11-08 kl. 16:41. Emne: ukendt edderkop
Det tror jeg også!

Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#4 Kommentar postet d. 30-11-08 kl. 00:17. Emne: ukendt edderkop
Jeg siger mange tak for svarene. Det ligner på en prik, så kan jeg godt finde støvsugeren frem. Var den nu sjælden, så havde jeg fundet på noget andet.

Mvh Egon.

Besvar | Kommentér

Jørgen Lissner

Svaraktivitet:

(391)
#5 Svar postet d. 03-12-08 kl. 14:41. Emne: ukendt edderkop
Arten er forøvrigt flyttet over i slægten Parasteatoda så det skulle måske lige rettes i F&N''s artsliste.

Mvh Jørgen Lissner

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator