Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. december 2008

Julefotokonkurrence 10/12-1/1: jul i naturen

Efter Henriks konkurrence med det uhyggelige i centrum, må det vel være passende her i denne søde juletid at fange det hyggelige i naturen, og hvis der en forbindelse til julen, så er det endnu bedre :)

Der er frit slag på alle hylder, bare brug jeres fantasi :) som forhåbentlig ingen grænser kender! Jeg ved, at nisserne huserer i denne tid, så hvis en drilagtig en af slagsen skulle snige sig med på et billede (i naturen altså, ikke i Photoshop!), så vil der fra min side være fuld forståelse for dette :) Nu er der selvfølgelig forskel på hvor i landet man befinder sig, rygterne siger, at på Ærø er det englebasserne, der huserer :)

Som sædvanlig ingen klippe/klistre, men almindelig billedbehandling går an.

Det er planen, at konkurrencen slutter d.1 kl.21 med 2 dage til afstemning, som foreslået af Anne. Hvis der bliver behov for at skubbe det en dag til d.2., bliver I selvfølgelig straks orienteret. Som nævnt i forrige konkurrencetråd, er der intet til hinder for, at der bliver overlap med nytårskonkurrencen, som vel forløber planmæssigt fra d.24. dec til 7.jan.. Så er der endnu flere gode grunde til at komme ud i naturen i juledagene :)

Præmien er æren og fornøjelsen ved at arrangere konkurrencen efter nytårstråden, dvs. den der starter d.7. januar 2009. Og kommer vinderen til Kjøbenhavn, giver jeg gerne en øl :)

God fornøjelse!

Hyggelige julehilsner,

Mette



Foto: Mette Kramer Kristensen

De senest indberettede arter i Naturbasen: