Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

18. december 2008

Lystab ved teleconverter 2.0 contra 1.4...

Jeg lod mig af min fotohandler lokke til at købe en 2.0 teleconverter, men har ikke haft megen glæde af den, jeg synes billederne bliver meget mørke og også tit uskarpe, så jeg bruger den faktisk ikke...

Nu har jeg sagt til ham, at jeg gerne vil bytte den med en 1.4, og det er han med på, han scorer så til gengæld prisforskellen, og det er i orden med mig, hvis mine fotoresultater forbedres, og pengene derved ikke er helt spildt!

For det er de jo, når converteren altid ligger ubrugt i fototasken...

Men er det rigtigt (som jeg har fået at vide af en meget klog og højt skattet person :-D), at lystabet er to blænder ved 2.0 og en blænde ved 1.4?

For det har fotohandleren undladt at oplyse mig om, måske tror han, at jeg ved mere, end jeg gør? :-S

:-) Kirsten

PS: Vedhæftede billede har intet med convertere at gøre, det er bare for at have et billede med i tråden, der illuderer lys/mindre lys...



Foto: Kirsten Schwartz

De senest indberettede arter i Naturbasen: