Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

21. marts 2006

Træt af løse hunde.

Som overskriften viser,er jeg ved at være godt og grundigt træt af løse hunde,rundt om i den Danske natur.

Steder hvor man burde kunne færdes uden at de firbenede familiemedlemmer kommer rendende og forstyrre både dyr og mennesker,er der mange af,men desværre er hundejerne ofte af en anden opfattelse :-(

Som man kan læse www.dmi.dk/dmi/isen_er_usikker kunne det i dette tilfælde være gået helt galt.

Ikke bare for hunden,men sandelig også for den som optrådte som redningsmand.

Om det nu er tilladt at lufte hundende frit i det område eller ej,ved jeg ikke.

Men der er desværre mange eksempler på at selv steder hvor der tydeligt skiltes med at hunde SKAL holdes i snor,der render Fido ofte rundt på bedste hundemaner.

Forståelsen for at man ikke ønsker Fido skal rende rundt mellem ens fiskegrej eller snuse i tasken med madpakken,kan også ligge på et meget lille sted hos Fido's ejer/ejere.

Hvad er det for en utilsløret egoisme der kommer op i folk,når vovse skal luftet?

Hvorfor kan mange hundeejere ikke respektere de opsatte skilte,der jo ikke er der for at genere fido,men for at beskytte dyrelivet og andre natur elskere.

Jeg har selv haft hund,men da aldrig ladet den løbe frit omkring hvor det ikke var tilladt.

På godt Jysk,så er det TRÆLS.

Mvh Steen V Knudsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: