Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. februar 2009

Sortanden på 3. dagen

Hm, tja, var så glad i går og jeg synes at den sad pænere på benet - men suk, "foden" virker stadig slatten. Så hvis det ikke bliver bedre i løbet af et par dage, så er der nok kun en udvej. Men har hørt en lignende historie - og vedkommende skrev at hos dem virkede sortandens ben også mærkelige, indtil den kom ned til stranden, så padlede den ellers bare der-ud-af....

Det positive er, at den stadig guffer løs...og bliver mere og kamplysten. Jeg er så stille som mulig når jeg er hos den - og rører heller ikke ved den. Nu er den da begyndt at "skælde" mig ud, såsnart den ser mig med madskålen...altid et godt tegn. Nu spiser den også kun, når jeg ikke er i nærheden, uagtet at jeg sætter mig ude af syne og er musestille i flere minutter - den ved at der er noget "mystisk" i nærheden.

Jeg fik så også gravet et opvaskefad ned til den, så den kan blive ordentlig våd og få sig soigneret. Stalden er heldigvis gammel dybstrøelse med sandbund. Hm, ville helst have gravet en murbalje ned (90 liter) - men så langt kan jeg nok ikke grave ned....

De senest indberettede arter i Naturbasen: