Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. marts 2009

Tanzania_dagsommerfugle_hjælp-til-ID

Hej.

Ny i dette forum.

Kommer tit i Tanzania for, at foretage fuglestudier. Støder naturligvis på mange sommerfugle på disse ture.

Har forsøgt at finde ID på arterne med en af Torben Larsens (1996) klassiske sommerfugle bøger "The butterfiles of Kenya and their natural history", men har naturligvis ikke kunnet finde alle arter i denne. Nu forsøger jeg denne vej - håber dette er vejen til hjælp. Har +2000 dagsommerfugle fotos af x antal arter.

Lokalitet: Tanzania, Udzungwa-bjergene, 1340m højde. År 2007.

Foto af arten er fra en lysning med friske elefant, bøfler og ”clawless otter” ekskrementer hvorfor der var mange sommerfugle her. Lidt information som måske kan være til hjælp; skoven og dette område er stor set uforstyrret og er af typen evergreen og stedvis semi-evergreen. Lysningen er en meget fugtig eng med et væld af urter, lidt bregner, og få græsser.

Hvis I kan hjælp og dette forum må bruges på denne vis så oploader jeg gerne flere fotos af dagsommerfugle.

Hvis ikke så vil jeg gerne have hjælp til at finde det rette forum til ID af dagsommerfugle fra Tanzania.

På forhånd tak.



Foto: Louis A. Hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: