Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. marts 2009

Jeg tror jeg fik et kanon billede af spurvehøgen.

Hej.

Jeg har lige haft en kanon oplevelse her i eftermiddags. Jeg stod i køkkenet og lavede mad, da jeg kiggede ud af vinduet og så en spurvehøg han lande på foden af mit foderbræt - kun 3-4 meter fra vinduet. Den var i fuld færd med at jage en solsort som havde søgt tilflugt i min hæk. Jeg fik konen sendt ind i stuen efter mit kamera, og efter kort tid kom hun listende med den men desværre med 18-55 linsen monteret. Efter et par skud med den, fik jeg endelig 500mm linsen i hånden og skiftet lynhurtigt. Jeg knipsede et par gode billeder af spurvehøgen som var meget ivrig efter at få fat i solsorten. Til sidst fløj solsorten fra hækken i modsatte side og spurvehøgen satte efter og fik fat i solsorten. Jeg var helt i den syvende himmel over at skulle se de nærbilleder af spurvehøg (han) som jagter solsorten og får gevinst. Jeg klikker over for at se billederne på kameraet med det resultat som alle frygter.

INDSÆT CF-KORT...

Oplevelsen er dog ikke til at tage fra mig, og selv konen, som kan være nok så træt af, at høre om fugle, var begejstret for oplevelsen.

De senest indberettede arter i Naturbasen: