Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. april 2006

Salten Langsø

Jeg var atter ved Salten langsø i håb om at finde nogle nyudklækkede atypus unger. Vejret vat i hvert fald i orden, men det vidste atypus'erne åbenbart ikke. Jeg så ingen. Tilgengæld var der så meget andet spændende. Mange firben ( to forskellige typer) stålorm og en enkelt hugorm. Jeg så flere helt nylavede huller ca 1 cm. i diameter, som så ud til at gå lodret ned i jorden. Hullet var omgivet af ny opgravet jord. Det kan da ikke være eresus niger bo. De lignede i hvert fald ikke de huller, jeg normalt har set beboet af nigeren. Der var intet spind. Jeg var ligeledes ved Odderholm kær, hvor der var et fantastisk liv. Men jeg så ingen dolomedes. Kan jeg få et tip, hvor de holder til i søen og hvordan man nemmest får øje på dem. Er der mon også vandedderkopper i kæret?

Mvh Lars Lind

De senest indberettede arter i Naturbasen: