Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. april 2009

Hvilket UFO så jeg mon???

I aftes (torsdag 09.04.2009) kl. ca. 22:55 (sommertid) så jeg gennem vinduet en gult/orange lysende genstand, der bevægede sig fra øst mod vest ca. i højde med Fredericia. Da jeg så den, var den på vej væk og blev derfor stadig mindre, som tiden gik. Jeg så den vel i ca. 10 minutter, indtil den lysende prik forsvandt helt.

Jeg gik udenfor og tog nogle billeder med 420 mm tele, og jeg gengiver her et af dem i 100%, så der kan næppe pines flere detaljer ud, end der ses her.

Der var ingen blink eller andet, som kunne tyde på en flyvemaskine, og dertil var tempoet tilsyneladende også for langsomt, når jeg sammenligner med, hvad der så ofte ses.

Udseendet forekom usædvanligt, ikke det sædvanlige genskin, som en kredsende satellit får fra solen, men snarere som man kiggede bagind i en central, hvidglødende varmekilde.

Man tænker jo selvfølgelig på et eller andet extraterrestrialt, men med det adstadige tempo kan man næppe forestille sig et objekt, der har bevæget sig i det interstellare rum. Altså noget jordisk. Men hvad???

MVH

Kristian


Foto: Kristian Borum

De senest indberettede arter i Naturbasen: