Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. april 2009

Fugleid ud fra en beskrivelse (intet billede)

Har nogen mon et bud på flg. fugleiagttagelse (i dag kl. ca 9.45 – Frankerup i nærheden af Kalundborg) ?:

To fugle kredsede efter opdrift – først tænkte jeg måger, men der var noget rovfugleagtigt over dem. Så tænkte jeg glenter, men farverne mm passede overhovedet ikke:

De kredsede på stive vinger, kroppen lys, hvid-grålig, hovedet lidt mørkere, vingeundersiden en smule mørkere end hovedet; vingeoversiden endnu mørkere grå. Halen, der ikke virkede specielt lang, men var udspilet - havde yderst et sort bånd. Fuglenes størrelse måske som en (lille?) sølvmåge, klart mindre end fx musvåge.

De var langt væk, og inden jeg fik hentet kikkerten, var de naturligvis endnu længere væk.

Det er ikke meget at gå efter. Vi har både tænkt fiskeørn (men størrelse mm passer vist ikke rigtig, vandrefalk (men halen er vist for kort) og en eller anden måge…

mvh

Merete


De senest indberettede arter i Naturbasen: