Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. april 2009

Hvilken ugle

Ved vores sommerhus meget tæt på Ulvedybet er der stor aktivitet fra sent aften til tidligt morgen. Det drejer sig om ugler. Jeg har gennemsøgt denne database og Google billeder, men det har ikke været muligt for mig at finde billeder, der kan hjælpe mig med at artsbestemme dem. Umiddelbart vil jeg tro, at det drejer sig om natugler - skulle være ret almindelige. Fjerdragt og farver passer, men "vores" ugler har horn. De ligner ikke mosehornugle eller skovhornugle. Ligner stor hornugle, botset fra størrelsen. Når de tuder er et blot et enkelt "huh". Sidste år havde vi fornøjelsen af 3 unger, hvoraf den ene desværre døde. Ungerne lignede natugleunger. Er der en venlig sjæl i dette forum, der kan hjælpe mig med at artsbestemme disse ugler med horn? Jeg har desværre ikke et brugbart billede, selvom en af uglerne sidder i et højt grantræ i vores indkørsel. Den er god til at gemme sig.

Med venlig hilsen

Jan Hammer

De senest indberettede arter i Naturbasen: