Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. april 2009

Tele objektiv

Hej,

Jeg er kommet i et dilemma som mange andre før mig har været i. Jeg ved at der har været tråde om emnet, men vil alligevel gerne have lidt respons ifht min situation.

Jeg er blevet mere og mere interesseret i at fotografere fugle. Det er ofte en aktivitet som foregår i troperne (Sydøstasien).

Jeg prøver at beslutte mig om jeg skal have Canon 300mm F4 IS eller om jeg kan undvære IS og skal have den roste Canon 400mm F5.6. Jeg har en 1.4x teleconverter så 300''eren kan komme på 420mm med IS. Jeg har en monopod (etbensstativ) som jeg egentligt godt kan lide at bruge. Jeg sidder ofte i en lille vippende jolle på en flod og vil gerne være istand til stadigvæk at tage skarpebilleder.

Er der nogen der kan vejlede mig lidt i denne situation - jeg er nok mest tiltrukket af 400''eren grundet de fantastiske anmeldelser, men er meget itvivl om det nu også er det smarteste i min situation.... Nogen forslag?

De senest indberettede arter i Naturbasen: