Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. maj 2009

En tanke til overvejelse

Jeg synes, de naturhistoriske grønne organisationer skulle lave en slagkraftig paraplyorganisation, væsentlig mere slagkraftig og med større indbyrdes samarbejde, end hvad vi har nu.

Samarbejdet kunne også omfatte fælles administration og personale i nogen udstrækning.

Man kunne måske også forestille sig rabatordninger ved abonnement på hinandens blade og medlemskab af flere organisationer. - Det vil være reelt gratis eller overskudsgivende for foreningerne.

- Uden at vi skal forhaste os, kunne man også tænke tanken at skabe en slags modstykke til DN med et højere aktivitetsniveau og en større faglighed, engagement og seriøsitet.

Der vil stadig i høj grad være brug for en stor folkelig organisation som DN, men jeg tror det er en overvejelse værd at skabe et forum, som det jeg antyder.

- Tanken er selvfølgelig inspireret af den meget gunstige uedvikling på Fugleognatur. Noget af det mest positive jeg har set, er at vi er begyndt at interesserede os for hinandes fagområder og er ved at lære at medtænke dem og kommunikere effektivt indbyrdes.

Dette er vel årets "cafédiskussion" 8-) ;-) . Men lad os få nogle kommentarer og se om idéen er bæredygtig.

Mvh.

Poul evald

De senest indberettede arter i Naturbasen: