Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

18. maj 2009

Lav fotografering: Vejledning vedr. kamera/udstyr!

Desværre er Jeg en novice ang. fototeknik m.v., og derfor vil jeg gerne spørge om vejledning vedr. følgende:

• Jeg har et lille digitalt kamera (5 megapixels), men gerne vil kunne tage ”close-ups” af lav – mest til brug på PC’en. Dvs. jeg må anskaffe mig et andet/bedre apparat.

• Udover ”close-up” funktionen skal apparatet gerne have rimelig mange pixels, således at man kan zoome ind (på PC’en) til de finere detaljer – dvs. bruge PC’en som en slags stereomikroskop.

• Det drejer sig især om de skorpeformede lav slægter/arter, dvs. dybdeskarpheden er mindre væsentlig.

Jeg er ikke ud efter ”super-duper, luksus, kvalitets” udstyr – men bare noget der er bedre end det gængse digitalkamera. Er der et medlem eller to der kan hjælpe re vejledning - eller anbefaling?

Priskategori - formentlig 2-4000 kr.(?)

Re min minimale fototekniske viden: Venligst brug KISS princippet (”Keep It Simple ….”)!!

Med venlig hilsen.

Anthony Woods.


De senest indberettede arter i Naturbasen: