Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. maj 2009

Hundelufterne er trængt tilbage på Melby Overdrev!

Her i weedkenden fra lørdag til mandag var jeg ude på Melby Overdrev, det første jeg lage mærke til, var de få hundeluftere som havde hunden i snor! De andre der normalt lufter hunden uden snor var der næsten ingen af. De må havde set TV2 Lorry og Frederiksborg Amts Avis: www.fugleognatur.dk...show_message

Jeg fik nok af de organiserede kennels hundelufteri for 14 dage siden. Der blev skrevet mail til div. nyhedsbureauer. Og efter den megen negative omtale i medierne af de mange hundeluftere på Melby Overdrev med deres hunde uden snor, har det åbentbart virket!!!!

Desværre nyttede det ikke med påtale, og bøden har de ingen respekt for. Men at blive omtalt i medierne. Ups!

Det er en opfordring til at det kan nytte at protestere over for hensynløs færden i naturen til medierne. Men de skal være veldokumenteret og med faglig opbakning fra forskellige vinkler. Man skal nærmest servere historien på et sølvfad, med fotos, henvisninger osv. Hilsen fra en dokumentalist! 8-)


Foto: Her fra i søndags på overdrevet. Lars Andersen

De senest indberettede arter i Naturbasen: