Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

18. juli 2004

Hvem vil ha' en Tårnfalk??

Hej

Jeg fandt for ca. 3 uger siden en vældig forkommen Tårnfalk...vi kontaktede Falck for at få fuglen under behandling af en "fugledoktor"..men efter to opkald og tre timers forgæves ventetid, besluttede vi i samråd med en god ven som har lidt fugleforstand at vi ville prøve at fodre fuglen med lidt råt kød...som den stakkels fugl ikke rørte...næste morgen var "vores" Tårnfalk desværre død!

Jeg bryder mig ikke om udstoppede dyr..men jeg har fået at vide at det koster ca 1000 kr at få fuglen konserveret...og konservatoren mente, ud fra min beskrivelse af fuglens symptoner,at den sandsynligvis har været forgiftet...!!Jeg har fuglen til at ligge i fryseren...men det bryder jeg mig heller ikke om...så kort og godt!!Hvem kunne tænke sig en Tårnfalk??

Det skulle efter sigende være en flot fugl...!

MVH

Henrik Hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: