Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. maj 2009

Så sid - stå dog stile !!!

Jeg er helt ny og grøn indenfor naturfotografering, men muntrer mig hver gang jeg kommer afsted med min 400 mm. her i nabolaget i Holte.

Idag havde jeg bænket mig på en bænk her i bebyggelsen ved blandet beplantning i et håb om et par småfugle ville komme forbi.

Og mens jeg sidder der og venter, kommer der et rå/dådyr løbende forbi på 100 meters afstand, jeg når ikke andet end ærgre mig over at ikke at få den i kassen.

Gik igennem vores flotte parklignende område her i bebyggelsen for at finde Bambi igen men uden held.

Nå, men gik så en tur i det omkringliggende villakvarter, da en fin gran/løvsanger pludselig dukker op i en hæk 2 meter foran mig, får den i søgeren men bøvler med AF''en, lige ved og næsten..., og så flyver den væk...

Nå, men slog mig til tåls med de to naturoplevelser og at dyrene og fuglene er derude, jeg skal ''bare'' lære mit kamera bedre at kende og være hurtigere.

Træning gør som bekendt mester.

De senest indberettede arter i Naturbasen: