Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. maj 2006

Nyt i Nordsjælland - en stork !

Det er første gang i mit liv (41 år), at jeg ser en stork i sine naturlige omgivelser. Det var en kæmpe oplevelse. Det virkede helt eksotisk at se den, engang i den nationale sangskat så velbeskrevne fugl, gå der og fouragere nok så fredeligt. Ingen tvivl om at den føler sig velkommen, Esrum Møllegård har opsat en stor storkerede på taget, og den har straks indtaget den.

Jeg ved godt at jyderne har været forkælet med et par storke, men her på egnen er det en nyhed som vil noget.

Der er nok tale om en svensk farmstork, men det ved den jo ikke selv. Og den er lige velkommen af den grund. Puritanske hysterikere som vil have skudt svenske farmstorke, skal bare flette næbet og lade vores stork i fred. Vi er meget stolte af ham. Nu håber vi bare at han har en fræk aftale med en fertil dame ;)

De senest indberettede arter i Naturbasen: