Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. maj 2006

Hvor er blåmejserne henne?

Indtil for et par uger siden havde jeg dagligt besøg af blåmejser ved nødderne. Når jeg havde børstet min hund, hang jeg pelsen ud i en foderautomat, og her forsynede de skønne mejser sig også lystigt af pelsen (så der er nogle mejseunger, der har ligget lunt og blødt). Jeg har sågar haft en mejserede i en af mine fuglekasser. Og nu - som med et trylleslag - er alle blåmejser pist forsvundet. Jeg har tænkt over, hvad der er anerledes nu, og det eneste jeg kan se er, at der hver morgen kommer 3 råger og "plyndrer" mejsekuglerne. Men de andre småfugle der er i haven, er ikke blevet skræmt. Er der nogen der kan regne ud, hvor pokker blåmejserne er blevet af?

Og er der nogen der ved, om man kan gøre en allike håndtam? Jeg har desværre en i haven med en brækket vinge. Den hopper afsted og kravler op i træerne - og jeg har sådan en medlidenhed med den. Jeg har haft den i 2 uger, så den klarer sig da - men det må være et spørgsmål om tid. Men hvis jeg nu kan gøre den håndtam, kan jeg måske hjælpe den på en eller anden måde.

Mange hilsner

Charlotte

De senest indberettede arter i Naturbasen: