Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. juli 2009

Sugarbaby vandmelon - mangler viden!

Hej allesammen!

FØRST VIL JEG LIGE SIGE:

Jeg ved ikke om dette spørgesmål høre under denne kategori, men jeg viste ikke hvor jeg ellers skulle lave en tråd om det. Så lad venligst være at skrive "Denne tråd høre ikke til her!" Osv.

-Tak

Jeg mangler noget viden om mine vandmelonplanter. Alle spørgesmålene drejer sig om SUGAR BABY VANDMELONER.

Jeg har lige plantet mine vandmeloner ud, efter de har forspirret. Jeg har lavet et "drivhus" til dem, som fungerer på samme måde, som et drivhus.

Her kommer spørgesmålene:

1. Hvor høj bliver planten?

2. Skal de klippes af hvis de bliver for høje?

– Hvor høje skal de være før man klipper af?

– Hvor meget skal man klippe af?

Hvis planterne bliver rimelig høje:

Der kommer blomster på planten.

3. Hvordan skal vandmelonen vokse på planten, hvis den kommer fra en blomst, der sidder højt på planten? Den vil jo være for tung til at hænge på planten. (Forvirret)

4. Skal man støtte planten op af noget?

– Hvis ja, hvad skal man støtte den op af? Kan man bruge bambus?

5. Hvornår er melonerne modne?

6. Må man lade to meloner vokse på samme plante?

7. Skal de blomster, der er i overskud bare klippes af?

8. Hvor meget sollys behøver de? Er det nok hvis de får lidt sollys, og så den varme de behøver?

Det var vist det hele! Jeg håber i kan svare på mine spørgesmål. Ved svar, vær venlig at skrive det sådan:

1. (…svaret på nr. 1…)

2. (…svaret på nr. 2…)

– (svar)

– (svar)

OSV.

Så er det lettest at finde rundt i ;)

Tak :D



Foto: Sugarbaby vandmelonen

De senest indberettede arter i Naturbasen: