Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. juli 2009

mærkeligt insekt...

hej... for få minuter(30/7-09 kl 14:54) stod jeg ude i min have da der pluseligt landede et mærkeligt insekt på have-bordet jeg prøvede at få et godt billede af den men jeg havde kun min mobil ved hånden og den er ikke god til billeder... da den fløj igen gik jeg med det samme ind og søgte på nettet... men der stod ikke noget så nu prøver jeg om nogle af jer der læser det her kender til den... jeg undrer mig lidt over den for den var 2 cm lang og havde en bredte på ca o,7 cm den lignede en bi på farverne men havde nogle store røde øjne... jeg ville meget gerne have navnet på den hvis nogle kender til sådan nogle for jeg har kun set et insekt der lignede den lidt men den kender jeg heller ikek navnet på... min mor siger at der er en ny art der er kommet ind i landet så jeg undrer mig lidt over om det kunne være sådan en... men den anden jeg så var ikke større end en humle-bi...

De senest indberettede arter i Naturbasen: